Vücut tipinize göre nasıl beslenmelisiniz?

Forum Tanrısı

Administrator
Yönetici
Birçok kişi son dönemlerde vücudunu şekillendirmek ve kısa süre önce aldığı kilolardan kurtulmak için araştırmalara başladı. Uzman Diyetisyen Dilara Koçak'ta vücut tiplerine göre nasıl beslenmeleri gerektiğiyle ilgili önemli ipuçları verdi. Dikdörtgen vücut tipi olanlara “Sizin hayatınızda çok fazla egzersiz olmalı. Sizin zaten dümdüz bir formunuz var. Dikdörtgen olan vücudunuzu daraltmanız lazım. Göğüs kısmı, kalça kısmı ve bel kısmı eşit gitmesini istiyorsanız egzersiz yapmalısınız. Özelikle karın bölgesi egzersizleri yapacaksınız. Birazda üst kısmını geliştirmek için ağırlık antrenmanı yapacaksınız. Antrenmanları yaparken bol bol sebze ve meyve tüketeceksiniz. Şeker ve şekerli yiyeceklerden uzaklaşacaksınız.” dedi. Elma tipi vücutlar ile ilgili konuşan uzman diyetisten, “Elma tipi vücuda sahip olanlar; sağlık açısından, insan ömrü açısından en korktuğumuz tip elma tipidir. Elma tipi vücutlar, yağ bölgesi iç organların etrafında toplandığı için (karaciğerimiz, pankreasımız) bütün bu bölge, iç organ yağlanması hem diyabet açısından hem kalp damar hastalıkları açısından hem de kalp krizi açısından en korktuğumuz vücut tipidir. Elma tiplerinin beslenmesi için en önemli ipucu yağdır. Elma tipi vücudu olanlar yağ kullanımını azaltacaklar. Vücutta zaten yeterince yağ var. İç organların etrafında yağlanma var. Elma tipi kesinlikle yağı azaltacak ve elma tipi vücuda sahip olanlar yediği her bir fazla kalorinin karın bölgesinde toplanması demek olduğu için şekeri mutlaka azaltmalılar. Elma tipi vücuda sahip olanların yağı ve şekeri azaltması şart, hatta şekeri tamamen hayatından çıkartmalı ve su içmelidir. Elma tipi vücuda sahip olanların bu tavsiyeleri yapması hem vücut sağlığı açısından hem de ömrü açısından önemlidir." ifadelerini kullandı. Armut tipi vücudu olanlarada “Armut tipi vücudu olanlarda kalçada bir genişleme oluyor. Kalça tipi genişlik aslında kalp, damar hastalıkları açısından daha avantajlı bir grup. Yani karın ve üst bölgede yağ olmaması, yağların kalça bölgesinde olması o bireylerin bir nebze daha sağlıklı, daha uzun yaşadığını söyleyebiliriz ama estetik bir problem var. Genelde kıyafet seçmekte zorlanıyorlar. Kendilerini iyi hissetmiyorlar. Armut tipi vücudu olanlar kalça ölçüsünü azaltmak için antioksidanı yüksek bir beslenmeye ihtiyacı var. Yani renkli beslenmeye ihtiyacı vardır. Sebze, meyve yüksek olacak. Turuncular, morlar, yeşiller ve kırmızıların kullanımı yüksek olacak. Hem iç bacak antrenmanı hem de kalça antrenmanı yapıp bol da su içeceksiniz.” tavsiyelerinde bulundu. Kum Saati vücut tipi olanlara ise “Kum saati vücut tipi olanlar süt ve süt ürünlerinden uzak duracak. Çünkü bir şişkinlik istemiyoruz. Sıvı alımını çok arttıracaksınız. Bol su için. Yoğun tempolu hareket ediyoruz. Yoğun kas antrenmanı yerine daha çok kalça bölgesi için yüksek tempolu yürüyüşe yani kardiyoya ihtiyacınız var.” uyarılarında bulundu.
 
Üst